31 július 2009

Én kis kertet kerteltem



Szia szép napsütéses reggel.

ne mérgelődj, próbáld magadból kivezetni a feszültséget morogtam reggel a napnak, szellőnek oriási harcukért .
:-)

Jaj pedig olyan szép nap ez a mai. Rondának hidegnek látszott belülről a szobából. Ki is futottam a fehér ruhákat bekapkodni ijedtemben reggel a fregoliról. Aztán kint a hegyen megelevenedett a világ. A sok élőlény, a ciripelő tücskök, zöld friss hajtások. Ugrizó nyulak a fűben. Meg is dolgoztattak reggel mert nem akartak visszamászni a helyükre. :-) Reggeli illatok. Hmm.
Friss paradicsom kesernyés illata ahogy lecsiped a tőről, tejes kukorica, uborka, tök, burgika, cékla, répucika, paprika, bab. A bab a kedvencem, nem tudom miért, talán mert olyan vidám ugrabugra növényke.
Öntöztem a palántákat, hát tiszta sár lettem, hehe, aztán trutyiztam egy kicsit vele, tudod mint a gyermekek. ez is jó érzés volt. Dagasztottam a sarat a lábammal. Mindenem olyan lett de nem baj.
Ez mind bió mondanák ma a vásáron. Néha kapok is érte ha túlfejlesztem a bió-termelést mert a gaz egyenrangúan is nőhet a többi proli-étkezési félével. De hát ez a természetes. A kukacok hemzsegnek a kukorica hegyében , de nem burjánzottak el , kapnak egy darabot belőle nem vagyok irigy. Néha Bambi is meglátogat ezt a cékla levelein veszem észre. Az öntözövíz a kútból jön a földből nem a csapi klór és igen is, meg is isszuk ha szomjasak leszünk.
Egyszer Földimogyorót is termesztettünk, apám fura dolgokat tud néha beszerezni. Igaz azt csak szigorúan a háznál mert nagyon fagy érzékenyek. Incsi-fincsi volt , igazából olyan mint a krumpli, ha virágzik akkor érik a föld alatt. Az jó is volt.
A másik kedvencem a rebarbara. Most meg egy új recept alapján majonézes tökös krémet fogok készíteni, saját majóból azaz tejföl és tojgli, mert az úgy jó. Remélem sikerül , kár lenne a sok tökért nem tudom hova rakni. Hogy fogunk majd télen örvendeni neki. :)
Készítettem fűszervajat is nagyon finom lett a vendégek is elkapkodták , huss , magamnak raktam félre egy keveset na nem is mondom 2 nap alatt fel is szedtem miatta pár kilót.
Aztán furcsa lények vagyunk ám mert a krumplit, babot, mindent fogyasztunk nyersen is. Hát finom azért, nem bolti.
Most nem lett viszont , csillagtök, káposzta , sali sem, mert sok volt a kártevő.
Burgit is csak nagyon nagy vész esetén folyatja le apci. Ha jön a kolorádóbogár akkor bizony jönnek az unokák és 5 Ft- ért mint hajdan mi is szedhetjük.
Habár mi lapos követ szedtünk vödörszám , 1 teli vödör 1 gombóc fagyi volt.

4 megjegyzés:

Lacel írta...

Teli vödör, teli zsák, zöldség szedő kisleány ^^

(Ez igazából egy teszt komment, de aranyos! :D)

Lacel írta...

És valóban jó! ^^

Én (csak én vagyok) írta...

Áh nem én vagyok a képecskén de olyan szép rendes kert. :-) nem vagyok oly takaros. Kupis féle vagyok. Szégyellem is, néha, talán.

Lacel írta...

Én is az vagyok sokszor, de szeretem a rendet :) Csak sokszor lusta vagyok tenni érte ^^

De a szükség dominál nálam is. Mikor a zokni meg áll már a sarokba, olyan szaga van, talán akkor vagyok házitündérke és takaritók :D