28 szeptember 2009

Fekete Bárány





Hipó: ( nekem nem forog???
Kostold meg ! Kostold meg! Kostold meg! ... Egyszer úgyis meg fogod kostolni!

"A hajad minden nap rendbe teszed. A szívedet miért nem?"



"... - Mi az, hogy igazi ?- kérdezte egy napon Bársony-nyuszi a Bőr-lovacskától, amikor egymás mellett feküdtek a hintaszék alatt. - Azt jelenti, hogy van bennem valami, ami zúg és kiáll belőle egy fogantyú? - Az, hogy igazi az nem azt jelenti, hogy milyennek csináltak. felelte Bőr-lovacska. - Az, hogy igazi vagy az csak úgy, váratlanul történik veled. Amikor egy gyerek hosszú-hosszú ideje szeret téged magadat, akkor attól leszel igazi. - Nem fáj az? kérdezte Bársony-nyuszi. - Néha fáj. mondta Bőr-lovacska, mert ő mindig megmondta az igazat. - De ha igazi vagy, akkor nem törődsz vele, hogy fáj. - Hogy történik ez? Hirtelen? Úgy, mint amikor felhúznak? Vagy apránként? - Nem hirtelen történik mondta Bőr-lovacska csak történik. Lassan. Soká tart. Ezért nem szokott megtörténni olyanokkal, akik könnyen eltörnek, vagy elszakadnak. Mire igazi leszel, addigra rendszerint már majdnem az egész szőröd lekopott a sok szeretettől és simogatástól, amit kaptál, és a fél szemed is kiesett már, és minden izületed lötyög. De ha igazi vagy, akkor már nem tudsz csúnya lenni, legföljebb azok szemében akik úgyse értenek semmit. ..." /Margery Williams/



"Senki sem különálló sziget, minden ember a kontinens egy része, a szárazföld egy darabja, ha egy göröngyöt mos el a tenger, Európa lesz kevesebb, éppúgy, mintha egy hegyfokot mosna el, vagy barátaid házát, vagy a te birtokod, minden halállal én leszek kevesebb, mert egy vagyok az emberiséggel; ezért hát sose kérdezd kiért szól a harang: Érted szól!" /John Donne/


"Egyetemista koromban írtóztam Schoppenhauertől, később rájöttem, annyit el kell fogadnom a tételeiből, hogy minden érzelmi kapcsolat támadási lehetőség, és minél több embert eresztek magamhoz közel, annál számosabb csatornán áradhat felém a veszély." /Szabó Magda: Az ajtó/


"Álmomban...ez a lepke voltam és most egy kicsit zavarban vagyok."

Nincsenek megjegyzések: