08 október 2009

Kis pihenés, pezsgő élet, mozgás,


Budapest - Budapest te csodás,

Csodálatos hétvége volt én úgy éreztem, és érzem már most is. Elég szép dolgokkal kecsegtetett, Turnen kiállítás és hát mit tagadjam. Szeretem ezt a kimerítő, mászkálást. Volt utána jókedv, szendvicsezés. És kíváncsi voltam kiben mi ragadt meg, kinek mi tetszett, kinek mi nem , kinek mi a véleménye. Persze jól elfáradtunk, mert az egész Múzeumot megnéztük. Felérve persze megint az járt az eszemben hogy Élet is élvezhette volna egy pár részletét ennek a kiruccanásnak. Vittem is neki haza Metró újságot, és az Antikváriumból egy régi Móra kiadású gyermekkönyvet. Talán csodálkoztok miért pont Metró újság, de anno itt szeretett bele a Garfield, és Huba és Kázmér képsorokba és vele együtt az olvasásba , kacagásba is. Így egy napi rituális dolog volt reggel a 2 órás óvodai út alatt egy újságot beszerezni a tolakodó tömegben.
Persze szerettem volna mást is vinni, de hát ilyen subi - dubi élet van. Persze másnap is valahogy ott ragadtam és az 1 éjből kettő lett, de nem bánom. Elmentünk sopingolni , és ahogy az szokott lenni én aki igazából semmit sem akartam , egy szép kis piros táskát szereztem be elég olcsón, na meg 1000 Ft ért egy kis kabátot aminek csak a cipzárjával volt gond. Poton pénzek. :)
Éngem mégis boldoggá tettek, meg persze lelkiismeret furdalásom is volt hogy most végre 6 hónap után magamnak is vettem valamit, Életnek meg semmit, na meg a Mama is megbízott pár dologgal és az ahogy lenni szokott nem sikerült teljesítenem.
Sokat nevettünk, főleg a táska kutatás közben, mivel én egyik táskám már elég elhasznált és ez még gyengén van kifejezve mert múltkori utam alatt ráfolyt az akkumulátor savja, így tele volt szép nagy lukakkal. Azt hitték a lányok az akarom megvenni mivel a kezembe volt , mire felvilágosítottam őket a-a, az az enyém és mindketten pirulva szégyenkeztünk, persze én amiatt mert ilyen állapotban volt a táska , Hajni meg mert nem akart megbántani. De nem tette én is csak nevettem. Aztán a vicces videók, mentünk finom Kínait enni, sétáltunk, beszélgettünk, ÉLTÜNK.
És élveztük az életet.


Nekem is érdekes volt a kiállítás több részlete is :
Turner nem nagyon nyerte el a tetszésemet olajfestményei messziről nézve lehengerlőek, színesek, és szépen kivehetők, közelről káoszosak és homályosak, mindegyikre belecsempészett egy- egy élőlényt, kecskét, ember alakot. Pont ezért a kis homályosságért becsülöm hogy mégis kivehetőt alkotott és pont ezért nem tetszik, furcsa kettősség.
Voltak karcolt képei amit igazából nagyon tetszettek , mert itt kiütközött hihetetlen precizitása, részletbe menő tehetsége, melyet művésztársaitól tanult technikával készített.
És voltak művésztársaival együtt alkotott remekművei amik a legjobban tetszettek.
Főleg Olaszországért volt oda , éppen ezért nagyon sok képe az ottani szépséget ábrázolja.

John Constable, Claude Lorrains voltak a társai akikkel csodálatos képeket készített együtt, és amik a legszebbnek találtam realista ábrázolásuk miatt.

Megnézhettük igaz csak részben mert pár kép nem volt a helyén de Courbet, Manet, Monet, Cézanne és Gauguin remekműveit.

Valamint az Egyiptomi Gyűjteményt is.


Felfedezett képek:


http://www.linesandcolors.com/category/animation/

Nincsenek megjegyzések: